Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vytvoření metodického postupu inventarizace majetku a závazků u vybrané nevýdělečné organizace
Lorencová, Dana ; Štáfek, Pavel (vedoucí práce) ; Pavlína, Pavlína (oponent)
Diplomová práce se zabývá procesem inventarizace u vybrané účetní jednotky, zjištěnými nedostatky a jejich následným řešením. Proces inventarizace patří mezi činnosti, které vedou k vyhotovení účetní závěrky organizace, proto činnosti musejí být vykonávány s vysokou pečlivostí a důsledností, aby byl dodržen Zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví, který stanoví v souladu s právem Evropské unie rozsah a způsob vedení účetnictví a požadavky na jeho průkaznost a podmínky předávání účetních záznamů pro potřeby státu. Teoretická část je věnována vymezení základních pojmů procesu inventarizace. Jsou zde uvedeny platné právní předpisy, které se touto problematikou zabývají. Rovněž jsou v teoretické části uvedeny jednotlivé fáze celého procesu a důležité interní předpisy a dokumenty, které je povinna mít zpracované každá účetní jednotka. Je zde charakterizována návaznost inventarizace majetku a závazků na účetní uzávěrku a závěrku. Praktická část se věnuje procesu inventarizace vybrané nevýdělečné organizace Okresního soudu v Jičíně. V jednotlivých částech inventarizace, kdy je prováděna fyzická a dokladová inventura, jsou uvedeny zjištěné nedostatky a návrhy jejich řešení. Kompletní proces inventarizace patří mezi činnosti vybrané účetní jednotky, na které se v posledních letech zaměřují kontrolní orgány, jelikož se činnosti dotýkají hospodaření s majetkem státu. V závěrečné kapitole praktické části je vypracován metodický návod k provádění inventarizací majetku a závazků pro účetní jednotku včetně nové instrukce. Zpracováním diplomové práce byl podán pohled na inventarizaci jako celek, která je výchozím bodem pro sestavení účetní závěrky. V práci byly analyzovány procesní či systémové nedostatky při jejím zpracování. Tyto nedostatky mohou způsobit, že účetní jednotka nenaplní § 6 odst. 3 zákona o účetnictví, ze kterého vyplývá povinnost inventarizovat majetek a závazky v souladu s ustanovením § 29 a § 30 zákona o účetnictví. Kontrolní úřad může na základě takových nedostatků prohlásit, že inventarizace majetku a závazků nebyla provedena řádně a účetní jednotku sankciovat. Po ukončení inventarizačního procesu je účetní jednotka povinna vyhotovit inventarizační zprávu, která je podstatným dokumentem současně s účetními výkazy, Rozvahou, Výkazem zisku a ztráty a přílohami ke schválení účetní závěrky.
Ověření správnosti postupu při inventarizaci zásob a vytvoření plánu inventarizací zásob u konkrétního podnikatelského subjektu
Váňová, Eliška ; Štáfek, Pavel (vedoucí práce) ; Šišková, Jitka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá inventarizací zásob ve vybraném podnikatelském subjektu, jejím průběhem a následným ověřením správnosti postupu. Cílem práce je ověřit správnost postupu při inventarizaci zásob a navrhnout řešení vzniklých nesrovnalostí při procesu inventarizace u konkrétního podnikatelského subjektu. Práce je rozdělena do dvou částí, do části teoretické a praktické, přičemž teoretická část definuje základní pojmy problematiky inventarizace, jako jsou druhy zásob, proces inventarizace a druhy inventarizace. Jsou zde zmíněny povinnosti účetní jednotky při procesu inventarizace zásob. Dále se teoretická část práce zabývá právní úpravou a výkladem k inventarizaci. V praktické části je charakterizován podnikatelský subjekt, který je v této práci označován jako podnik Alfa. Podnik je charakterizován pomocí jeho vývoje a definováním předmětu podnikání. Tento podnikatelský subjekt byl vybrán pro popis konkrétního průběhu inventarizace zásob, z čehož vyplývá výsledek inventarizace a následné zhodnocení správnosti procesu inventarizace zásob u vybraného podnikatelského subjektu. Závěr práce popisuje doporučení a návrhy na zlepšení procesu inventarizace zásob do příštích období z hlediska účetní správnosti a prosperity firmy. Bylo zjištěno, že inventarizace v podniku není prováděna dle právních předpisů a jsou zjištěny nedostatky při procesu inventarizace zásob. Jsou navržena doporučení, konkrétně častější provádění inventarizace zásob a to minimálně jednou ročně, jak je stanoveno zákonem. Dále návrh na zavedení kamerového systému do prodejny. Důležitou částí pro zamezení ztrát v podniku je bezchybná přejímka zboží. Tu by měl zajistit vedoucí prodejny pomocí školení a dozoru nad zaměstnanci. Je také nezbytné zavedení knihy jízd v podniku.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.